Miért kell 10 órakor lefeküdni?

Így tudunk javítani az alvásunk minőségén: Az, hogy mennyit és milyen módon alszunk, befolyásolja nem csak az egész napos teljesítményünket, de az egészségi állapotunkat is.

Valóban 10 órakor kell lefeküdnünk?
Az, hogy mit csinálunk a lefekvés előtti és a felkelés utáni órákban, nagy hatással van az alvásminőségünkre – mondta korábban Shawn Stevenson szakértő a Yahoo Healthnek, miután tanulmányozta a zalvás minőségének maximalizálásához szükséges optimális viselkedési formákat. Ebbe belevett szinte minden lehetséges tényezőt a szoba berendezésétől kezdve egészen addig, hogy mennyi vizet ittunk a nap során.

Fontos, hogy mit csinálunk lefekvés előtt és felkelés után

Mikor kellene aludni menni?
A szakember szerint nehéz egyértelmű választ adni arra a kérdésre, mi a legoptimálisabb időpont arra, hogy ágyba kerüljünk. Mivel minden embernek más a szervezete, mások a fizikai adottságai, ezért a legfontosabb, hogy mindenki a saját teste jelzéseire figyeljen. Ha nem vagyunk fáradtak éjfél előtt, nem feltétlen kell lefeküdnünk.

Fejlődésünk során a természetes életritmusunk a napsütéses órák számához igazodott – azaz világosban fent vagyunk, sötétben nyugovóra térünk, és minél közelebb van a Nap a Földhöz, annál energikusabbak vagyunk. Shawn azt javasolja, hogy a fenti ismeretek birtokában próbáljuk az alvásra szánt órákat 22:00 és 06:00 közé időzíteni. Nyugodtan kezelhetjük rugalmasan ezt az időintervallumot, próbálgassuk, nekünk melyik a megfelelő.

Néhány tipp az alvásminőség javítására:
– ne nézzünk lefekvés előtt két órával televíziót, monitorokat, egyéb képernyőket
– ha edzeni szeretnénk, azt időzítsük a napunk elejére, a korai órákra
– a nap második felében ügyeljünk az étkezésünkre és ne igyunk koffeint, ne együnk cukrot és tejtermékeket

Ha betartjuk ezeket a tanácsokat és megszabadulunk a rossz szokásinktól, javulni fog az alvásunk minősége. Ha jobban alszunk, napközben energikusabbak leszünk, jobban teljesítünk. Végeredményben az alvásunk és a nappali teljesítményünk is kielégítőbb lesz.

Forrás: www.hazipatika.com