Tovább bővítette forgalmát az Extreme Digital

2019 máj 29

A Magyarországon népszerű hibrid üzleti modelljének köszönhetően 2019-ben ismét kiemelkedő helyen, a magyar tulajdonú cégek közül pedig a legelőkelőbb helyen végzett az Extreme Digital a GKI Digital idei e-toplistáján.

2018-ban az Extreme Digital egymaga mintegy egymillió rendelést és 37,1 milliárd forintos forgalmat bonyolított, amely 15 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. Ezzel a legnagyobb magyar tulajdonú, összességében pedig a második magyarországi e-kereskedőnek számít a GKI Digital e-kereskedelmi toplistája szerint.

 A független piackutató cég elemzése szerint a magyar piacon továbbra is fontos trend, hogy a hagyományos üzleteket is működtető kereskedők az online értékesítésben is egyre nagyobb részesedést szeretnek, mivel a hazai internetes vásárlók előszeretettel élnek a bolti átvétel lehetőségével. Az egyre élesedő versenyben az Extreme Digital által alkalmazott hibrid üzleti modell komoly erőforrást jelent.

 Ugyanakkor a magyar online kiskereskedelem valójában nem korlátozódik az itthon képviselettel rendelkező kereskedőkre. Az eNet Internetkutató 2018-as adatai szerint a magyar e-kereskedelmi piac forgalmának már csupán felét adták a hazai webshopok magyarországi eladásai, a maradékot a magyar internetezők külföldi kereskedőknél történt vásárlásai adják, ráadásul a hazai felhasználók körében a legnagyobb arányban a külföldi webáruházból vagy külföldi aukciós oldalon vásárlók aránya nőtt[1].

 „Nemzetközi szinten jelentős átrendezkedés megy végbe az online kereskedelemben, amely Magyarországon is érezteti a hatását: hiába vagyunk a GKI Digital e-toplistájának az élmezőnyében, mégsem dőlhetünk hátra, hiszen a magyar vásárlók már a magyar cégekkel összemérhető forgalmat bonyolítanak olyan e-kereskedőknél, amelyek székhelye és teljes logisztikai bázisa valamelyik külföldi országban működik, és esetleg egy magyar nyelven elérhető honlap üzemeltetésén kívül semmilyen magyarországi operációt nem tartanak fenn. Nem véletlen, hogy idén márciusban mi is bejelentettük, hogy egy közös vállalatot hozunk létre a román eMAG magyarországi leányvállalatával. A tranzakció már csak a versenyhatóság jóváhagyására vár” – mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője.

 Az összeolvadásnak köszönhetően olyan hazai e-kereskedelmi vállalat jöhet létre, amely felveheti a versenyt a régióban az olyan globális szereplőkkel, mint az Ebay, az Aliexpress vagy a Wish. Az eNet Internetkutató adatai alapján ezek a cégek az elmúlt években jelentős magyar vásárlóközönségre tettek szert[2]. A kutatócég adatai alapján 2018-ban 3,1 millió magyar vásárolt online külföldről[3].

 

 

Forrás: EUROLEX CONSULTING KFT.

www.eurolex.hu

 

FRISS