Egyre több férfi választja a retró borotválkozási élményt
Sokan emlékeznek még az immár ikonikussá vált Barbon reklámra, amelyben a rajzfilmfigura Gusztáv a borotválkozással hadilábon álló szomszédjának ajánlja a Barbon borotvahabot. Ha Gusztáv most nem is, de a Barbon visszatér, ugyanis immár újra országosan is kapható. A Caola saját kutatása szerint a márkára még mindig sokan emlékeznek: a borotvakrémet ismerők 85 százaléka azonnal a Barbonra asszociált, ha borotvakrémről volt szó.
A Barbon a Caola cég egyik leghíresebb terméke, 1949 óta gyártja a cég. A borotvakrém, amelyet akkoriban a karakteres zöld csomagolásáról ismertek, már a szocialista időszakban is népszerű volt Magyarországon, az egypengés borotvák és a Pitralon arcszesz mellett jelent meg a férfiak napi rutinjában. A termék jellemző illata – fás és citrusos jegyekkel – hozzájárult ahhoz, hogy ikonikus darabbá váljon a korszak férfi kozmetikumai között. Az évtizedek során a termék népszerűsége megmaradt, és bár a világmárkák egy időre leszorították a boltok polcairól, a mai napig kedvelt, és már országszerte újra elérhető. A Barbon nemcsak egy borotvakrém, hanem egy szelet történelem, amely a szocialista időszak férfi kozmetikáját idézi. Generációkon átívelő népszerűsége miatt a mai napig kedvelt választás Magyarországon, különösen a hagyományos borotválkozás hívei körében. Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy a Caola cég saját 2024-es felmérése szerint a borotvakrémet ismerők 85 százaléka azonnal a Barbonra asszociált, ha borotvakrémről volt szó.
Az ikonikus borotvakrém azonban nem csak a nosztalgia miatt sikeres, hanem azért is, mert olyan különleges összetevőkkel készül, mint például a klorofill, amely természetes antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatásáról ismert. Ez az összetevő segít megvédeni a bőrt a borotválkozás során keletkező mikrosérülésektől, és elősegíti a bőr regenerálódását. A krém másik kulcsfontosságú eleme a glicerin, ami mélyen hidratál, és a kókuszzsírsavak, amelyek táplálják a bőrt, így megelőzve a kiszáradást és irritációt. Emellett tejsavat is tartalmaz, amely segít fenntartani a bőr pH-egyensúlyát, ami különösen előnyös az érzékeny bőrűek számára. A termék gazdag habzása és könnyű kenhetősége miatt egy vastag réteget képez a bőrön, ami megkönnyíti a penge siklását és egyúttal védi is a bőrt a vágásokkal szemben.
„A borotválkozás nemcsak a szőr eltávolításáról szól, hanem a bőr ápolásáról is. A klorofill természetes antioxidáns tulajdonságai révén segít megvédeni a bőrt a borotválkozás okozta mikrosérülésektől, és támogatja a sejtek megújulását” – mondja Dr. Bánhegyi Péter, a Barbon Habzó Borotvakrémet is gyártó Caola kutatás-fejlesztési vezetője.
Lányáról nevezte el a termékcsaládot a szappanfőző mester
A Caola története 1831-ben kezdődött, így egészen a reformkorig nyúlik vissza. A kozmetikai és vegyipari vállalat, valamint a portfólióba tartozó termékek nagy része gyökeresen kapcsolódik a hazai ipar kialakulásához és fejlődéséhez. A magyar kozmetikai ipar a legelső üzem megalapításával vette kezdetét, amely Hutter József szappanfőző mester nevéhez fűződik és 1831-ben indult el. Később Baeder Hermann a termékcsaládját a kislányáról nevezte el, aki nem tudta jól kimondani nevét a Karolát, ehelyett Kaolát mondott. Bár kis családi vállalkozásnak indult az üzem, mégis igen hamar kinőtte kereteit, 1906-ban pedig részvénytársasággá alakult. A cég az 1930-as évekre az egyik legnagyobb forgalmú vállalat lett az országban.
Képek (forrás: Caola)