Az AI alapú és a kidult játékok pörgethetik az idei játékpiacot
Sikeres évet zárt a REGIO JÁTÉK 2024-ben, az éves forgalma 10 százalékos növekedés mellett megközelítette a 24 milliárd forintot. Az eredmény mögött tudatos tervezés, stratégiailag jól elhelyezett akciók és egy megújult webáruház is áll. Az idei évet a játszani szerető fiatal felnőttek egyre növekvő piaci szerepe pörgetheti fel, ami az AI alapú és a kidult játékkategória feltörekvő népszerűségében mutatkozik meg.
A magyar játékpiac 2024-ben mintegy 120 milliárd forintos forgalmat generált, amelyből a REGIO JÁTÉK 23,734 milliárd forintos árbevételével őrizte meg piacvezető helyét. „A tavalyi évben is számos kihívással kellett szembenéznünk: bár az infláció enyhült, a hatása továbbra is érezhető volt, miközben a fuvardíjak és a rezsiköltségek nem csökkentek. Folyamatos logisztikai és pénzügyi optimalizálással azonban sikerült elérnünk a 10 százalékos növekedést” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese. „Az átlagos kosárértékeink éves szinten nagyjából 5 százalékkal nőttek, így az online rendelések átlaga meghaladta a 13.000 forintot, a bolti vásárlásé pedig átlagosan 10.000 forintra nőtt.”
A játékbolt 2024-ben összesen 8,15 millió játékot értékesített, legtöbbet a társasjátékokból, a LEGO készletekből, valamint az autókból és más járművekből, de népszerűek voltak a kreatív és fejlesztő játékok és a plüssök is. Gyaraki Dávid hozzátette, hogy „a vásárlók egyre tudatosabban figyelik az árakat, és sokan keresnek kedvezőbb árú alternatívákat a márkás játékok helyett. Az akciók szerepe még inkább felértékelődött, ezért stratégiai jelentőséget tulajdonítottunk azoknak az időszakoknak, amikor célzott kedvezményekkel irányítottuk a figyelmet egyes termékkategóriákra, ösztönözve ezzel a vásárlási kedvet.”
A forgalom motorja a karácsonyi szezon
A karácsonyi időszak volt tavaly is az év legintenzívebb időszaka: az éves forgalom 32 százaléka a karácsony előtti 6 hétben realizálódott. Az online vásárlások felfutása a Black Friday környékén kezdődött, és egészen karácsonyig kitartott, míg az áruházakban a fokozott kereslet már elég korán, november elején érzékelhető volt. „Az ünnepi szezonban összesen 131 ezer játékot rendeltek online, míg az üzletekben országszerte 1,34 millió darabot értékesítettünk. A vásárlói kosárérték is látványosan megugrott, az online tranzakciókesetében 16.000 forintra, a bolti vásárlásoknál pedig 13.000 forintra nőtt. Nem véletlen, hogy az év legforgalmasabb napjai is erre az időszakra estek: míg a boltokban december 21-én, addig a webáruházban december 11-én regisztráltuk a legnagyobb napi forgalmat” – foglalta össze a karácsonyi eredményeket a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese.
A megújult weboldal új szintre emelte az online értékesítést
A játékkereskedő az ünnepi szezon nyitányaként 2024 októberében megújította webáruházát, amely magasabb szintre emelte a vásárlói élményt, és jelentős mértékben növelte az online értékesítés hatékonyságát is. Az egyszerűsített kosárfolyamat, a gyorsabb fizetési megoldások és az informatív termékoldalak eredményeként a vásárlás folyamata még gördülékenyebbé vált. Az új funkciók – köztük az árfigyelő, a termék elérhetőségi értesítés és a személyre szabott ajánlórendszer – megkönnyítik a vásárlók döntéshozatalát, míg az Apple Pay és Google Pay integráció, valamint a pontos szállítási idő kalkulátor még kényelmesebbé teszi az online megrendelést. A fejlesztés üzleti eredményei már a harmadik negyedévben is jól érzékelhetők voltak: a webáruház konverziós rátája 22 százalékkal emelkedett, és ugyan további fejlesztések még folyamatban vannak, az eddigi vásárlói és szakmai visszajelzések egyértelműen igazolják a megújult rendszer sikerét.
2025 kilátásai: növekvő piac, új fogyasztói trendek
A REGIO JÁTÉK 2025-ben is mérsékelt növekedésre számít a hazai játékpiacon, amit a fiatal felnőttek egyre növekvő játékkedve pörgethet fel idén. „Ez a korosztály elsősorban a társasjátékok, az AI-alapú játékok és a „kidult” (elsősorban felnőtteknek szánt klasszikus értelemben vett) játékszerek iránt érdeklődik, és a gyártók is folyamatosan bővítik a kínálatukat ezekben a kategóriákban. A LEGO virágok például annyira népszerűvé váltak, hogy már a hagyományos virágpiaccal is versenyeznek” – mondta el Gyaraki Dávid.
A vállalat arra számít, hogy 2025-ben tovább koncentrálódik a magyar játékpiac, de célja, hogy – az akár a kevesebb, de nagyobb szereplő között is – megőrizze piacvezető pozícióját azáltal, hogy folyamatosan igazodik a változó vásárlói igényekhez és a gazdasági környezethez. Kiemelt figyelmet fordít a logisztikai folyamatok automatizálására és a kapacitás bővítésére, emellett pedig több üzlet korszerűsítését is tervezi, melynek első állomásaként már elkezdődött az egri áruházának felújítása.
Forrás: regiojatek.hu