Magyar cég nyerte az Év Masszázsmedence Kereskedője díjat Kaliforniában

2025 júl 21

50 ezer magyar házban lehet már jakuzzi

Nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközi szinten is jelentős hatást gyakorol az iparág fejlődésére a masszázsmedencéket forgalmazó SpaTrend. Innovatív szemléletüknek köszönhetően pedig nemrég Kaliforniában vehették át az Év Masszázsmedence Kereskedője díjat (International Dealer of the Year). A jakuzzik piacán megkerülhetetlen magyar vállalat évente közel ezer masszázsmedencét értékesít, ami lakosságarányosan európai viszonylatban is kimagaslónak számít. Vezse Roland, a cég ügyvezető-tulajdonosa arról beszélt, a masszázsmedencék kezdenek kiesni a luxus kategóriából, és egyre több háztartásban jelennek meg itthon is.

A 22 évvel ezelőtt alakult SpaTrend arra törekszik, hogy egy olyan közösséget építsen fel, amely hisz a wellness és a pihenés fontosságában. Hasonló értékesítési filozófiával az autószalonokban találkozhatnak a közönség, a vásárlási kedvet is növelő szolgáltatásokkal egészítik ki portfóliójukat. Rendezvényeik és szakmai programjuk mind azt a célt szolgálják, hogy egyre több ember tapasztalhassa meg a jakuzzizás előnyeit.

Kitartó munkájuk mostanra nemcsak itthon, hanem a határokon túl is kivívta a szakma tiszteletét, amit egy általuk kiérdemelt nagyon rangos díj is alátámaszt. A SpaTrend első magyar cégként a közelmúltban a kaliforniai San Diegóban vehette át az Év Masszázsmedence Kereskedője díjat.

„Ez az elismerés nem csupán egy vállalat sikere, hanem egy egész csapaté, akik nap mint nap azon dolgoznak, hogy ügyfeleink a legjobb élményt kapják. Sikerült hatást gyakorolni az egész szegmensre, hiszen folyamatosan új megoldásokat és edukációs szemléletet vittünk a piacra” – fogalmazott a díjátadót követően Vezse Roland ügyvezető-tulajdonos. Példaként említette, hogy a koronavírus-járvány kirobbanását követően két nap alatt létrehozták az online bemutatótermüket, amivel utcahossznyi előnyt szereztek a konkurensekkel szemben. Fél évvel később több ezer amerikai szakembernek adta át ezt a tudást egy konferencián, ami jól jelzi, hogy milyen meghatározó szereplők a nemzetközi piacon. A cég módszereit számos ország alkalmazza már saját értékesítési metódusában.

Kialakult egy komoly jakuzzi vásárlási kedv 

A SpaTrend dinamikus fejlődése a számokban is visszatükröződik. A Covid óta évente közel ezer darab masszázsmedencét értékesítenek Magyarországon, ami nagyjából a fele az összes eladott terméknek. Ezek alapján az is egyértelmű, hogy a kelet-európai piacon van a legkomolyabb kereslet a jakuzzik iránt.

„Ennek összetett okai vannak. Mi egy vizes nemzet vagyunk, rengeteg meleg vizű fürdőnk van, a környező országokhoz képest sokkal több wellness szálloda üzemel itthon. A magyar ember hozzászokott ahhoz, hogy meleg vízben ül, külföldön ennek kevésbé van kultúrája. Így hiába lennének sok esetben nagyobb lehetőségei a külföldieknek, Magyarországon alakult ki egy komolyabb jakuzzi vásárlási kedv” – sorolta Vezse Roland.

Segíti őket az a tény is, hogy Magyarországon olyan cégkultúra alakult ki, amely irányítja a piacot, és véleményformáló, miközben a horvátoknál, szlovéneknél, szlovákoknál inkább csak reagálnak a keresletre. Összehasonlításként elmondta, az Egyesült Államok vezeti a piacot évente mintegy 300 ezer eladott jakuzzival, ott ugyanis általános használati tárggyá nőtte ki magát a masszázsmedence, egy kertvárosi környezetben akár a háztartások felében is fellelhető. Őket az angolok, majd a franciák követik évi 3-4 ezer értékesített termékkel, a kelet-európaiak pedig ehhez képest el vannak maradva. Egy-egy nagyobb kereskedő Szlovéniában 50, Horvátországban 100, Szlovákiában 30-40, Csehországban 50-60 jakuzzit tud eladni, a SpaTrend pedig ennek a többszörösét, köszönhetően a szolgáltatás színvonalának és ügyfélélménynek.

Vezse Roland így nyilatkozott: „Ugyan laikusként nem gondolnánk, de becsléseink szerint mostanra megközelítette az 50 ezret azoknak a magyar háztartásoknak a száma, ahol van jakuzzi, és ez a szám vélhetően évről évre növekszik majd. Ez a tendencia nemcsak az életminőség javulását jelzi, hanem a wellnesshez való viszonyunk mélyebb átalakulását is” – tette hozzá.

Kétszeres Magyar Brands díjat nyertek

A nemzetközi elismerés mellett a SpaTrend kétszeres MagyarBrands díjazottként is büszkélkedhet: 2023-ban az Üzleti Márka, majd az Innovatív Márka kategóriában is díjat nyert. Ezek a kitüntetések a hazai márkák megbízhatóságát, ügyfélközpontúságát és hosszú távú piaci szerepét ismerik el.

A SpaTrend a legújabb díjat nem végállomásként, hanem mérföldkőként értékeli – újabb lendületet adva a nemzetközi szerepvállaláshoz, az edukációs programok folytatásához, valamint a jövő wellness kultúrájának formálásához.

Fotók (forrás: SpaTrend)

FRISS