Közel 3000 általános iskolást mozgatott meg idén a Nagy Digitális Kaland

2024 jún 6

29 helyszínen 2712 általános iskolás diák lelkes részvételével zajlott le május 23-án a Nagy Digitális Kaland csapatverseny, amivel a Digitális Tudásért Alapítvány (DTA) immár negyedik alkalommal tette próbára a 3-6. osztályos gyerekek digitális tudását. A versenyen értékes nyeremények találtak gazdára. A fődíj: látogatás a Google londoni irodájába. A verseny fő támogatója a Logiscool, további szponzorjai a Fornetti, az OTP FÁY Alapítvány és a Piros Mogyorós voltak.

4. Nagy Digitális Kalandon 2024-ben közel 3000 általános iskolás diák nyerhetett betekintést a digitális tudás csodálatos világába a Digitális Tudásért Alapítvány kezdeményezésének köszönhetően. Az évek óta egyre népszerűbb játékos verseny egy olyan esemény, ami egyedülálló lehetőséget nyújt a 3-6. osztályos diákok számára, hogy játékos formában fejlesszék digitális kompetenciáikat és csapatmunkában oldjanak meg feladatokat. A verseny fizikailag az iskolákban, valójában online zajlik a Redmenta felületén, minden helyszínen egy időben versenyeztetve a csapatokat.

Idén közel 30 budapesti és vidéki helyszínen, két korcsoportban várták a 3 fős csapatok jelentkezését a versenyre, amely – rendhagyó módon – nem igényelt előzetes felkészülést, mert a hétköznapokban megszerzett digitális tudásra alapozott. A megmérettetés fókuszában a versenyzők digitális nyitottsága és logikus gondolkodása állt, mennyire tudatosan képesek navigálni az online térben. A készségfejlesztés mellett az online esemény kiváló lehetőséget nyújtott a csapatmunka és a felelős és magabiztos internethasználat gyakorlására is. A felhőtlen hangulat, az érdekes tematika és a digitális világ izgalmai felejthetetlen élményt nyújtottak minden résztvevőnek.

“Csapatversenyünkön, a Nagy Digitális Kalandon közel 2800 diák vett részt ebben az évben. Országszerte 29 helyszínen, egy időben teljesítették a digitális világgal, a logikus, algoritmikus gondolkodással, az internetbiztonsággal és a mesterséges intelligenciával kapcsolatos izgalmas, játékos küldetést. – számolt be örömmel az immár negyedik Nagy Digitális Kaland sikeréről dr. Breuer Anita, A Digitális Tudásért Alapítvány kuratóriumának elnöke, a Logiscool ügyvezetője és társalapítója, aki elismeréssel szólt a verseny hátterét biztosító hálózati rendszerről is. – A 3-6. osztályos diákok fantasztikus versenyélményéhez hozzájárult a Redmenta tökéletesen, megbízhatóan működő felülete is, már a Nagy Digitális Kaland nemzetközi fordulóit tervezzük együtt.”

A Nagy Digitális Kaland 2024. május 23-án 15.30 órakor kezdődött, a csapatok 60 percet kaptak a főként feleletválasztós kérdések megválaszolására, mellyel LogiRobit, a Nagy Digitális Kaland főszereplőjét segítették. A verseny során a digitális világ, a logikus és algoritmikus gondolkodás, az internetbiztonság, a mesterséges intelligencia és számos más izgalmas digitális téma került fókuszba, például az interneten olvasható információk hitelességére, a drónok használatára és a vizuális kommunikációs eszközökre vonatkozóan. Az 5-6. osztályosok diákok például a személyes adatok online biztonsága, a hackerek és etikus hackerek tevékenysége, az online banki fizetés technológiája témában gyakorolhatták digitális tudásukat. A Nagy Digitális Kaland feladatai mindig kreatívak, logikai gondolkodást igényelnek, témaköreit tekintve pedig érintik a digitalizációt és a mesterséges intelligenciát is.

A részvételért minden résztvevő ajándékot kapott, és mindkét korcsoportban 10-10 csapatot jutalmaztak értékes és hasznos nyereményekkel. Mindkét korosztály legjobb csapata Londonba látogathat a Google irodájába, mások pedig részvételi lehetőséget kaptak a Logiscool nyári táboraiba, játékos pénzügyi képzéseket az OTP Fáy Alapítvány felajánlásával, valamint értékes tárgy- és élménynyeremények is kiosztásra kerültek. A verseny fő támogatója a Logiscool, további szponzorjai a Fornetti, az OTP FÁY Alapítvány és a Piros Mogyorós voltak.

A Nagy Digitális Kaland kérdései és témái ma már nélkülözhetetlenek az általános iskolás diákok tanulmányaiban és későbbi karrierjükben. A versenyt szervező Digitális Tudásért Alapítvány küldetése, hogy olyan kezdeményezéseket indítson, amelyek minden esetben hozzájárulnak a fiatal generációk digitális kompetenciáinak növeléséhez. A digitális tudás már nem csupán a jövő, hanem már a jelen alapja is. Ezért fontos, hogy a gyerekek már fiatalon megismerkedjenek az információs technológia alapjaival, valamint az internetbiztonság, sőt a mesterséges intelligencia kérdéseivel is.

Fotók (forrás: Digitális Tudásért Alapítvány)

FRISS