Állatkísérlet-mentes, vegán és környezettudatos – példát mutat egy hazai márka
Évről évre egyre több műkörmöst és vendégét érinti a felhasznált anyagok által kiváltott allergia és irritáció. Mindez jelentősen megnehezítheti a mindennapi munkavégzést. Erre a problémára jelent megoldást az a termékcsalád, amely az idén elnyerte az Inno d’Or – Év Innovációja díjat.
A 32 tagú független szakmai zsűri által odaítélt kitüntetés nemcsak a fejlesztői munka elismerése, hanem fontos mérföldkő a hazai és nemzetközi szépségipar számára is: azt üzeni, hogy a biztonság, a prémium minőség és a környezettudatos gondolkodás együtt jár.
„A Trade magazin által életre hívott esemény zsűrije olyan fejlesztéseket keresett, amelyek nemcsak követik, hanem formálják is a piaci trendeket. A Sensitive termékcsalád éppen ezt testesíti meg: megoldást kínál egy égető szakmai problémára, arra, hogy hogyan dolgozhat egy műkörmös allergének, irritációk és kompromisszumok nélkül” – emelte ki Szabó Péter, a Mystic Nails Hungary marketingvezetője.
Mit jelent a cég filozófiája a gyakorlatban?
A Mystic Nails hitvallása szerint a termékfejlesztés és a márkaépítés folyamatának magában kell foglalnia a környezet és a társadalom iránti elkötelezettséget is.
„A termékeink 96%-a vegán, tehát állati eredetű összetevőt nem tartalmaz. Kizárólag olyan minősített beszállítókkal dolgozunk, akik állatkísérlet-mentesen és a legszigorúbb szabályozásoknak megfelelően gyártják az alapanyagokat. Ez nemcsak szabály, hanem meggyőződés is, hiszen a Mystic Nails csapata maga is állatbarát. A környezettudatosság jegyében a gyártóhelyet és a raktárat is napelemes energiával láttuk el, a hulladékot szelektíven gyűjtjük, a belső telephelyi közlekedésre pedig elektromos rollereket használunk, ezzel is csökkentve a károsanyag-kibocsátást. Emellett a csomagolásainkban is kiemelt szerepet kap a fenntarthatóság: a térkitöltő anyagok 100%-ban biológiailag lebomlók, és már komposztálásra alkalmas légpárnákat is használunk, a dobozok pedig nemcsak újrahasznosítottak, hanem újrahasznosíthatók is, így évente közel 40 fa kivágását előzzük meg.A dobozokat papíralapú ragasztószalaggal zárjuk le, és az önzáródó kialakításnak köszönhetően 84%-kal kevesebb ragasztót használunk fel” – sorolta a teljesség igénye nélkül a cég képviselője.
2022 óta a Mystic Nails minden belföldi szállítás karbonlábnyomát 100%-ban semlegesíti faültetéssel. 2024-től már a külföldi szállításokat is kompenzálják az Erdőmentők Alapítvánnyal való együttműködésben. Nekik köszönhetően évente 300-350 fa elültetésével járulnak hozzá a környezet védelméhez.
Képzések tudatos szakembereknek
„Az Inno d’Or – Év Innovációja elismerés a szemléletváltást is díjazta. Felismertük, hogy a fenntarthatóság és a termékfejlesztés mellett az edukáció is kulcsfontosságú ahhoz, hogy a műkörmösök szakmai sikeréhez, és a vendégek biztonságához egyaránt hozzájárulhassunk. Ezért hoztuk létre a Biztonságos Műköröm Alapanyagok Programot (BMA), valamint többek között ingyenes workshopokkal, online oktatóanyagokkal is támogatjuk a műkörmös szakemberek munkáját”- hangsúlyozta Szabó Péter.
Az évente megrendezett Kedvenc Műkörmösök Napján például tégelyvisszaváltó akcióval és RePoharas vízadagolással is segítik a hulladékcsökkentést. „Ez a komplex szemlélet az oka annak, hogy szakmai körökben gyakran emlegetnek minket a legzöldebb magyar műköröm márkaként. Mindezekkel a lépésekkel nemcsak a környezetet óvjuk, hanem a szépségiparban is példát kívánunk mutatni a felelős, jövőorientált működésre.”
Tévhitek a hipoallergén alapanyagokról
Fontos hangsúlyozni: a hipoallergén minősítés nem jelenti azt, hogy egyetlen vendégnél sem fordulhat elő allergiás reakció, hiszen az egyéni érzékenységek eltérhetnek.
„Az akkreditált nemzetközi laboratóriumi teszt garantálja, hogy a termékeket a lehető legalacsonyabb kockázattal fejlesztettük ki. Transzparensen közzétesszük az összes teszteredményt, így a körmösök és a vendégeik is meggyőződhetnek azok biztonságosságáról” – hangsúlyozta Szabó Péter.
A szakmában gyakran felmerülő tévhit, hogy a hipoallergén műköröm-alapanyagok gyengébbek vagy kevésbé tartósak, mint a hagyományos termékek.
„A Sensitive termékcsalád anyagai ugyanúgy kiváló fedést, tartósságot és könnyű kezelhetőséget kínálnak, mint a jól bevált klasszikus termékek. Így a szakembereknek nem kell kompromisszumot kötniük a végeredmény minősége vagy a vendégek biztonsága terén” – fogalmazott a marketingvezető.
Hozzátette, hogy a fejlesztés nem áll meg, folyamatosan figyelik a szakmai és vásárlói visszajelzéseket, és ezek alapján tervezik a termékpaletta bővítését. A Sensitive termékcsaládba kizárólag olyan termékfejlesztés kerülhet, ahol az akkreditált, nemzetközi laboratóriumi teszt során az adott termékkel kapcsolatban 0 esetben regisztrálnak irritációs, szenzibilizációs vagy allergiás reakciót.
Fotók (forrás: Mystic Nails)