Érzékeny bőr esetén is alkalmazható az innováció
Az allergiás reakciók és bőrirritációk problémája az elmúlt időszakban a műkörömipar egyik legforróbb témájává vált. A szakemberek körében ezért egyre fontosabb szempont lett a biztonságos és irritációmentes alapanyagok megalkotása, amelyekkel a vendégek mellett, munkatársaik egészségét is óvják. Ezt az igényt felismerve hozta létre egy magyar cég, a Mystic Nails a Sensitive termékcsaládot, amely elnyerte a Magyar Brands Innovatív Márka díjat is.
Magyarországon először került forgalomba bizonyítottan hipoallergén műköröm-alapanyag, amelyet akkreditált laboratóriumi tesztek igazoltak. A termékek célja az allergiás reakciók kockázatának csökkentése, miközben a minőségi és tartóssági elvárásoknak is megfelelnek. A fejlesztés mögött álló hazai cég, a Mystic Nails, 2024 tavaszán vezette be a Sensitive termékcsaládot, amely hazai és nemzetközi piacon is elérhető.
„A fejlesztési folyamatban kiemelt jelentőségű volt a megfelelő beszállítói forrás kiválasztása, ugyanis már az összetevők szintjén is elengedhetetlen a hipoallergén minősítés. A teszt rendkívül szigorú követelményt támasztott az alapanyagokkal szemben, hiszen a Sensitive termékcsaládba kizárólag olyan fejlesztés kerülhet, ahol az adott termékkel kapcsolatban nulla esetben regisztrálnak irritációs, szenzibilizációs vagy allergiás reakciót” – magyarázta Szabó Péter, a Mystic Nails marketing és projektvezetője. „A tesztek az előzetes várakozásainknak megfelelően sikeresnek bizonyultak, ennek eredményeként a Sensitive termékcsalád bevezetésre kerülhetett. A termékcsoport minden tagja igazoltan és bizonyítottan megfelel a hipoallergén követelményeknek” – hangsúlyozta a szakember.
Jelenleg ez az első és egyetlen bizonyítottan hipoallergén termékcsalád Magyarországon, amelynek valódi hipoallergén jellegét akkreditált, nemzetközi laboratóriumi teszt igazolja. A termékcsalád bevezetése egyszerre valósult meg belföldön és a nemzetközi piacon egyaránt. A minősítési vizsgálaton minimum 40, korábban allergiás tüneteket már mutatott alanyon 48-72 órán keresztül tesztelik a terméket.
„Mi a transzparencia jegyében, őszinte és hiteles márkaként a teszt eredményét is közzétesszük minden esetben, így azokat a vásárlóink is megtekinthetik valamennyi termékünk mellett” – emelte ki a társaság marketing és projektvezetője. „A hipoallergén minősítés biztosítja, hogy a termékeink a legérzékenyebb bőrű vendégek számára is biztonságosak legyenek, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötniük a minőségben vagy a tartósságban” – tette hozzá.
Szabó Péter megjegyezte, hogy a hipoallergén teszt és minősítés nem garantálja, hogy senkinél nem fordulhat elő allergiás reakció a termék használatakor, hiszen ennek esélye egyénenként teljesen eltérő lehet. Ugyanakkor a minősítés hiteles bizonyítékul szolgál arra, hogy ezeket a termékeket valóban úgy fejlesztették ki, hogy minimalizálják az allergiás reakció kialakulásának esélyét.
Edukáció a biztonságért
„Azok számára, akik a szakmájukban és személyes egészségükben is a legmagasabb szintű biztonságra törekszenek, kiemelten fontos a megbízható és hiteles szakmai információs háttér” – hívta fel a figyelmet a szakember. „Ebben az iparágban is sok a tévhit és a félrevezető marketing trükk, ezért felelős gyártóként elengedhetetlennek gondoljuk a tudatosságot és a hiteles tájékoztatást. A Biztonságos Műkörmös Alapanyagok videós tudásbázis már a TikTokon és YouTube-
A Mystic Nails marketing és projektvezetője beszélt arról is: „a Magyar Brands Innovatív Márka kitüntetés egy újabb lépés azon az úton, amelyet a vásárlóinkkal, a műkörmös szakemberekkel együtt járunk be. Mindent megteszünk azért, hogy termékfejlesztéseinkkel, valamint a folyamatos edukációval a jövőben is támogatni tudjuk a szakmai fejlődésüket és sikereiket.
Fotók (forrás: Mystic Nails)