Az a jó termék, vagy szolgáltatás, amire a vevő vágyik
Nem mindig azzal nyerünk, ha akciós terméket veszünk, sőt, a szolgáltató vagy kereskedő sem az árleszállítással nyeri a legtöbbet. A gyorséttermekből ismerjük azt az üzleti fogást, amikor nagyobb üdítőt vagy burgonyát kérhetünk a menüben, de máshol is találkozhatunk olyan üzleti fogással, amellyel a vevő és a vállalkozó is jól jár.
Kosárérték-növelés és termékteremtés: két olyan fogalom, amellyel jól jár a vevő és az eladó is. Ezt helyezi középpontba Weiser István árazás-specialista, aki vallja, hogy a vállalkozóknak nehéz gazdasági helyzetben is számos lehetősége van a profit növelésére, ha az árazási stratégiájukat hatékonyan alakítják át.
Adhatom nagyobb burgonyával? – a kosárérték-növelés a siker titka
Weiser István marketingstratéga, hét bestseller könyv írója. A néhány évvel ezelőtti „Az árazás 48 törvénye – Árazz jól, keress jobban” című kötet folytatásaként a napokban jelent meg „A profitteremtés kézikönyve – 100+1 bevételnövelő technika a nehéz időkre” című kötete. A vállalkozások számára napi problémát jelentő árverseny, a konkurenciaharc, az áremelés, az akciózás, a drága termékek marketingje helyett azonnali hatású bevételnövelő technikákat ismertet meg a cégvezetőkkel.
Ebben az árazásról szóló, a hazai piacon hiánypótlónak számító kötetben a kosárérték-növelés technikáját ajánlja a vállalkozóknak.
Tulajdonképpen mindenki ismeri ezt a módszert a gyorséttermekből: a menüben nagyobb adag burgonyát vagy üdítőt ajánlanak az éhes vendégnek, a vendéglátóhely pedig több bevételhez jut. Ugyanilyen példa, amikor egy 70 ezer forintba kerülő csizma mellé a vásárló könnyen igent mond egy ötezer forintos impregnálószerre, amellyel megvédi vadonatúj lábbelijét, míg ezt a drága termék nélkül nemigen venné meg.
Legyen olyan a termék, melyet a vásárlók keresnek: a kulcsszó a termékteremtés
Az elmúlt évek és napjaink történései – mint a koronavírus és az orosz–ukrán háború – hatalmas befolyással vannak a gazdasági folyamatokra, amelyek a vásárlók költésére, gondolkodására és a vállalkozások működésére is jelentős hatással vannak.
„A kötet alcímében is benne van, hogy nehéz időkre, hiszen az emberek sokkal árérzékenyebbek, tudatosabbak, jobban meggondolják, mire fordítják a pénzüket. Ehhez kell jobban alkalmazkodniuk a vállalkozásoknak. A könyvben ezért is fontos szemlélet és téma a termékteremtés, amely arról szól, hogyan lehet olyan terméket, vagy szolgáltatást létrehozni, amit nem nekünk kell eladni, hanem a piac akarja azt megvenni” – emelte ki a szemléletbeli változás szükségességét Weiser István.
Máshogy láthatjuk a gazdasági folyamatokat
Nem az árengedmény az egyetlen árazási technika, sőt, a vállalkozó ezzel veszít a legtöbbet. Az árleszállítással lehet, hogy látszólag növeli a bevételét, de a mindenképpen kifizetendő költségek levonása utáni haszon az, amelyből kevesebb lesz neki, hiszen ezt nyírja meg az árakció!
Kisebb erőfeszítéssel duplázzuk meg az eredményt, és maximalizáljuk a profitot!
„Amikor az emberek vásárolni akarnak, akkor nagyon könnyen meg lehet emelni a költés értékét. Ha a vállalkozók ezt tudatosan alkalmazzák, akkor a vevők vásárlási döntésére tudnak hatást gyakorolni. Az új könyvem azokat a kosárérték-növelő technikákat mutatja be, melyekkel nagyobb lesz a vevői költés” – összegzi a szerző.
Nem mindegy, hogy tíz leadott árajánlatból 2 vagy 7 nyer!
A marketingstratéga kiemelte: nem ismer gyorsabb módszert a profit növelésére, mint az árazási stratégia rendberakása.
„Minden más marketingeszköz eredményére várni kell, de ez azonnali eredményeket hoz.
Főként webáruházaknak és azoknak a vállalkozóknak ajánlom ezeket a technikákat, akik nagyon gyakran készítenek árajánlatokat, és nagyon nem mindegy, hogy tíz árajánlatból egyet-kettőt nyernek, vagy hetet. Ehhez a tárgyalástechnika is sokat hozzátesz, a könyvben ehhez is elárulok trükköket” – árulta el a marketingstratéga.
Fotók (forrás: Weiser István)