2024-ben több mint 52,4 százalékát birtokolta a vállalat a prémium televíziók e szegmensének

Az LG Electronics (LG) 52,4 százalékos piaci részesedésével tavaly ismét dominálni tudta az OLED televíziók piacát. A vállalat már tizenkettedik egymást követő évben vezeti az eladásokat a prémium televízió szegmensben, és folyamatosan fejleszti a termékei által nyújtott felhasználói élményt a kép- és hangminőség tökéletesítésével, valamint mesterségesintelligencia-alapú, személyre szabható funkciókkal.
Az Omdia piackutató cég mérése alapján az LG tavaly 3,18 millió OLED TV-t értékesített világszerte. A negyedik negyedévben több mint 1,1 millió készülék talált gazdára, ami példázza, hogy a vállalat képes az egyre növekvő fogyasztói igényeket kielégítő csúcstechnológiát biztosítani.
Az Omdia tévépiaci jelentéséből[1] az is kiderült, hogy az OLED-televíziók 2023-ban a prémium tévépiac 45 százalékát tették ki (1500 dolláros vagy annál magasabb árú modelleket vizsgálva), ami 8,5 százalékpontos növekedést jelent a korábbi évhez képest. Az OLED tévék piaci részesedése a fent említett szegmensben várhatóan idén meghaladja majd az 50 százalékot, az LG pedig továbbra is arra törekszik, hogy a piac innovátora legyen és megőrizze vezető szerepét az eladások terén.
A nagyképernyős televíziók iránti kereslet folyamatos növekedésének köszönhetően az ultranagy OLED modellek eladási számai is emelkedtek, jelenleg az OLED tévék piacának 16 százalékát birtokolják. Tavaly az LG élen járt ezen a téren is, 75 hüvelykes és annál nagyobb OLED képernyőivel – beleértve a 77, 83, 88 és 97 hüvelykes modelleket – a piac 57,5 százalékát szerezte meg.
Több mint egy évtizednyi OLED innováció tapasztalatával a háta mögött, az LG hamarosan lerántja a leplet legújabb OLED televízióiról, amelyek számos újdonságot tartogatnak a felhasználóknak. Ezek közé tartozik az audio és vizuális tartalmak akár 4K 144Hz-es vezeték nélküli átvitele késleltetés vagy minőségromlás nélkül, a mesterséges intelligencia által vezérelt személyre szabható funkciók a webOS rendszeren keresztül, valamint a kiváló képminőség a fokozott fényerőnek és a tökéletes fekete kontrasztnak köszönhetően.
Tavaly globálisan 208,8 millió tévét értékesítettek a gyártók, ami három év után ismét a piac bővülését jelentette. Az OLED tévék eladásai éves szinten 8 százalékkal, 6,07 millió darabra emelkedtek. Az LG az OLED és LCD modelleket is beleértve 22,6 millió televíziót értékesített a tavalyi évben, ez a globális televíziós piac bevételének 16,1 százaléka.
[1] Omdia egyéni mérése, a 2013 és 2024 közötti időszakban. Az LG-től független rangsorolás alapján. Az eredményekre való hivatkozásért, azokból levont következtetésekért az LG nem vállal felelősséget. További információ a https://www.omdia.com/ weboldalon érhető el.
Forrás: NOGUCHI x