EN ISO 9001:2015 szabvány szerinti irányítási rendszer minősítést vehetett át a Kanizsa Rehab Nonprofit Kft.

2020 szept 30

Szirtes Balázs ügyvezető decemberi kinevezése óta a Kanizsa Rehab Nonprofit Kft. élete fellendült. A meglévők mellé új célok és feladatok társultak. Egyik fő célkitűzésük az ISO 9001 minősítés megszerzése volt, amit augusztus végén nem kis munka, átszervezés után a cég sikeresen el is nyert.

„ISO 9001 egy szabvány szerint kialakított minőségirányítási rendszer, ahol a működési folyamatok szabályozottak és felügyeltek. A folyamatok állandó fejlesztésének eredménye a hatékonyabb és eredményesebb szervezet. Az ISO 9001 tanúsított szervezetek jelentős fejlődést tudnak elérni a hatékony folyamataikkal a termékminőségben – a selejtek és a hibák csökkentésével és a termelékenység növelésével.”

A minősítés megszerzésének gondolata már a korábbi vezetőségben is felmerült. A néhány éve kiadott „50 éves” kiadványban is említésre került, azonban a Kft. most jutott el arra a pontra, ahol belevágtak a nem kis munkát és átszervezést igénylő feladatba. A minősüléshez nem kevés kritériumnak kellett megfelelni. Csehy Krisztina minőségbiztosítási vezető is csatlakozott a munkához és segítette a vezetőséget az ISO minősítéshez való felkészülésben, április közepén pedig Balogh Csaba Minősítés Irányítási vezető csatlakozott a céghez, akinek fő feladata volt, hogy aktívan szerepet vállaljon az átalakítási munkálatokban.

Az ISO 9001 minősítésnek vannak szabvány szerinti előírásai, amik alapján kell működtetni a folyamatokat. A legfontosabb a vevői elégedettség, ehhez úgy kiépíteni a szervezeti folyamatokat, a dolgozói hozzáállást, hogy a céggel kapcsolatban álló vevők lássák, a magas minőségi szabvány az ő elégedettségükre szolgál. A cégnek 3 fő profilja van; nyomdai tevékenységi, alkatrész összeszerelési és varrodai tevékenységi kör. Minden egység vonatkozásában végrehajtották ezt a fajta folyamat szabályozást. A három különálló szektor komplexebb munkát is jelentett, mivel több területet is felölelnek, így mindegyik másfajta elvárásokat fogalmaz meg. Minőségirányítási kézikönyv kidolgozásával kezdődött az munka, melyben meghatározták a folyamatokat, illetve egy minőségpolitikai célkitűzést is meg kellett fogalmazni. Az alapelv a minőségi célok megfogalmazása és elérése volt.

Nagyon szigorú elvek alapján vezetett a minősüléshez vezető út. Áprilisban kezdődött a munka, június 1-én bevezették a cégnél az ISO 9001 minősítést, egy tanácsadó hetente járt ki, akinek feladata volt ellenőrizni a szabályzatok kialakítását és alkalmazását. A végleges audit előtt két héttel az összes részlegben tartott egy előauditot, ellenőrizte a helységeket, feliratokat, a veszélyes hulladékok elkülönítését, minden olyan részletet, ami a szabványosítással összefüggött, hogy minden meghatározott keretek közt, szabályosan működik. Ezután a végleges ellenőrzést követően büszkén vehették át az ISO 9001:2015 tanúsítványt.

A minősítés legfőbb célja a kapcsolatépítés szélesítése volt. A minősítés példázza, hogy a megváltozott munkaképességű emberek is el tudják érni ugyanazt a minőséget, mint bármely másik normál munkaképességű embereket foglalkoztató cég.

Az ISO 9001 tanúsítás egy minőségi mutató, mely azt mutatja a szervezetről, hogy önmagával szemben támasztott elvárásai mesze túlszárnyalják az átlagot. Méltán lehet büszke a minősüléshez a Kanizsa Rehab Nonprofit Kft. egész csapata. Az elismerés is hűen tükrözi a cég gondolkodását, felelősségtudatát és működését.

 

Gratulál a minősüléshez a Szuperinfó Csapata

Szollár-Nikolics Zsanna

FRISS