Tiszta iroda javítja a közérzetet és növeli a munkahatékonyságot

2025 jún 10

A tiszta környezet csökkenti a hiányzást és erősíti a pszichés biztonságérzetet

A munkahelyi higiénia ma már nem pusztán esztétikai kérdés, hanem a dolgozói jóllétet és a versenyképességet befolyásoló tényező. Szakértőnk szerint a rendszeres fertőtlenítés, a portalanított környezet és a rendezettség kézzelfogható hatással van a munkavállalók egészségére és pszichés biztonságérzetére. Egy tiszta irodai tér motiválólag hat, erősíti a munkáltató iránti bizalmat, és hozzájárul a cég külső jó megítéléséhez is.

“A munkahelyi higiénia ma már nem pusztán esztétikai kérdés, hanem versenyképességi szempont, dolgozói jóllétet befolyásoló tényező, sőt, sok esetben stratégiai befektetés” – véli Hidvégi Norbert, a HW Solutions ügyvezető igazgatója. Mint mondja, a pandémia után a takarítás szerepe gyökeresen átalakult: ami korábban egy csendes háttérfolyamat volt, mára a bizalom, a biztonság és a professzionalizmus szimbóluma lett.

De miért is érdemes többet költeni rá, miért fordítanak ma már a cégvezetők is komolyabb figyelmet a takarítás minőségére? A válasz valójában egyszerű és sokszorosan megtérül: a professzionális, rendszeres takarítás kézzelfogható hatással van a munkavégzés hatékonyságára, a dolgozók egészségi állapotára és lelki közérzetére, valamint arra az élményre is, amit az ügyfelek az irodákba belépve a céggel kapcsolatban átélnek.

A higiénia mint bizalom- és motivációépítő erő

„Egy tiszta iroda nemcsak szebb, hanem sokkal egészségesebb is. A portalanított környezet, a megfelelően tisztított szellőzőrendszerek és a gyakran fertőtlenített felületek miatt kevesebb a megbetegedés, így kevesebb a betegszabadság is. Ez pedig közvetlenül hat a produktivitásra” – magyarázta Hidvégi Norbert, a HW Solutions ügyvezetője.

A higiénia azonban nemcsak fizikai biztonságot ad. Egy rendezett, jól karbantartott munkakörnyezet pszichológiai biztonságot is nyújt. Segít a stressz csökkentésében, a kiszámíthatóság érzésének fenntartásában, és megerősíti azt a benyomást is, hogy a munkáltató törődik a kollégákkal.

„A munkavállalók sokkal motiváltabbak egy olyan környezetben, ahol látszik, hogy fontos a tisztaság. Ez nemcsak az egészségről szól, hanem arról is, hogy a munkáltató felelősséget vállal az emberekért. Ezt mindenki megérzi” – tette hozzá a szakértő.

A takarítás hatása azonban az irodai falakon túl is érzékelhető. Amikor egy ügyfél vagy partner belép egy vállalat székhelyére, telephelyére, az első benyomás gyakran nem a logón vagy a recepciós üdvözlésén, hanem a környezet rendezettségén múlik. Egy frissen tisztított tárgyaló, ragyogóan tiszta mosdó vagy gondozott közös tér már az első pillanatban megerősítheti a bizalmat és az elköteleződést.

„A márkaimázs nemcsak kampányokból épül. Egy szép, tiszta iroda sokkal többet mond arról, hogy mit képvisel a cég, mint egy szlogen” – fogalmazott Hidvégi Norbert.

Egyre többen szervezik ki a takarítást

A vállalatok egyre gyakrabban döntenek úgy, hogy a takarítást külső szolgáltatóra bízzák. Ennek nemcsak kényelmi, hanem költség- és hatékonysági előnyei is vannak. Egy professzionális partner pontosan tudja, mire van szükség egy irodaházban, egy logisztikai központban vagy egy oktatási intézményben. Ráadásul a szolgáltatás skálázható: ha bővül a cég, vagy szezonálisan megnő az igény, a partner rugalmasan alkalmazkodik.

Hidvégi Norbert, a HW Solutions ügyvezető igazgatója hozzátette: a külső szolgáltatókkal való szerződéskötés esetén a minőség nem esetleges. Egy megbízható takarítócég kiválasztja, képzi és folyamatosan ellenőrzi munkatársait. A munkavállalók erkölcsi bizonyítvánnyal rendelkeznek, átesnek alapképzésen és munkavédelmi oktatáson, a napi teljesítményt pedig digitálisan dokumentálják. A szolgáltatás minőségét gyakran SLA (szolgáltatási szintmegállapodás) garantálja, és a folyamatos audit is alapvetően hozzátartozik a csomaghoz.

Fotók (forrás: HW Solutions)

FRISS