A Yettel Recharge program első félévének tapasztalatai
A Yettel 2025 elején indította el Recharge nevű programját, amely egyedülálló módon ötvözi a munkavállalói elismerést és a mentális jóllét támogatását. A kezdeményezés lényege, hogy minden, a cégnél aktívan ledolgozott ötödik év után a munkatársak egy teljes hónap fizetett szabadságot kapnak – az éves szabadságon felül. A program első félévének tapasztalatait összegezte a vállalat.
A Recharge nem jutalom, hanem elismerés
A dinamikus piaci környezetre való gyors reakció igénye, a digitális csatornák sokasága és az információk folyamatos áramlása újfajta terhelést jelent mindenki számára, és ehhez a fokozott környezethez vállalatoknak is alkalmazkodniuk kell, nem csak működési módszereik alakításával, hanem a munkavállalók jóllétének egyre tudatosabb biztosításával. A Recharge program erre a felismerésre épül: valódi időt ad a munkatársaknak arra, hogy újra feltöltődjenek, és ne csak fizikailag, hanem mentálisan is megújuljanak. A Yettelnél a pihenés és a feltöltődés lehetőségére nem luxusként, sokkal inkább stratégiai szükségletként tekintenek – mind a munkatársak, mind a szervezet szempontjából.
A 2025 év elején bevezetett Recharge program minden ötödik aktívan ledolgozott év után az éves szabadságon felül plusz egy hónap fizetett szabadságot biztosít a munkavállalóknak. A kezdeményezés célja, hogy valódi lehetőséget adjon a kikapcsolódásra, az új perspektívák megtalálására és a megújulásra. A programot úgy alakították ki, hogy a szabadságot egyben kell kivenni, így biztosítva a mélyebb regenerálódást – legyen szó utazásról, kertészkedésről, esküvőszervezésről vagy akár lakásfelújításról.
Az első félév tapasztalatai alapján a program nemcsak népszerű, hanem valódi hatással van a munkavállalói elkötelezettségre és a vállalati kultúrára. Az 1800 fős szervezetben már mintegy 60 kolléga élt a lehetőséggel, és sokan még az automatikus „out of office” e-mail válaszaikban is büszkén mesélnek róla.
„A Recharge nem csupán egy HR-eszköz, hanem a vállalati szemléletünk része: hiszünk abban, hogy a hosszú távú teljesítményhez időnként valódi feltöltődésre van szükség. A világ tempója felgyorsult, és ehhez alkalmazkodni csak mentálisan frissen, új nézőpontokkal lehet. A Recharge egy igen motiváló ötletnek bizonyult – ezt a sok pozitív visszajelzés és személyes beszámoló is megerősíti. Természetesen, mint minden új kezdeményezésnél, itt is akadtak nehézségek: a jogosultsági szabályok és a helyettesítések kérdése kezdetben vegyes reakciókat váltott ki. A transzparens kommunikáció és a viszonosság elve azonban segített abban, hogy a program mindenki számára érthető, elfogadható és valóban inspiráló legyen.” – mondta el Szalai Enikő, a Yettel HR vezérigazgató-helyettese.
A kezdeményezés tehát nemcsak a pihenésről szól, hanem arról is, hogy a vállalat hosszú távon gondolkodik munkatársaiban, és a számos elérhető jólléti programon túl – mint például a 4 hetes apaszabadság vagy a nagyszülői szabadság, a székházban elérhető sportolási lehetőségek, az anonim lelki, jogi vagy pénzügyi tanácsadás, stb – a Recharge programmal is kifejezi ezt.