Karácsony plusz kilók nélkül

2020 dec 18

A legnagyobb gondot a karácsonyi vacsoránál a kísértés okozza, mert a tálakon sorakozó sós és édes nassolni valók mindig szem előtt vannak, és kínálják magukat az embernek.

Ráadásul beszélgetés közben nehezebb is nyomon követni, az ember miből mennyit eszik. Ezért, ha megteheted, ne az ebédlőasztalnál vagy az ételek közelében állj neki beszélgetni, hanem vonulj egy olyan szobába, ahol nincsen étel. Ha a saját lakásodban rendezed a karácsonyi bulit, figyelj oda rá, hogy a nappaliba, ahol összegyűlik a társaság, ne tegyél ki ételt, így nem lesz kísértés. Mert akármilyen hősiesen próbálunk figyelni diétánkra és alakunk megőrzésére egész évben, karácsony az az időszak, amikor a legkitartóbb fogyókúrázók is beiktatnak csalónapot. Ezzel nincs gond, ám amikor mérlegre állunk január elején, nem marad vidám a helyzet.

Néhány egyszerű tippet betartva elkerülhető, hogy magunkra szedjünk néhány extra kilót.

 

Figyelj a nassolásra

A nassolási ingert úgy is csökkentheted, ha mindig a kezed ügyében tartasz egy pohár vizet, és folyamatosan iszogatod az este folyamán. Ez egyrészről segít elnyomni az édesség utáni vágyat, mert sokszor, amikor az ember édeset kíván, valójában csak szomjas, más részről pedig abban is segít majd, hogy a vacsora során kevesebbet egyél.

 

Mérsékeld az alkoholbevitelt

Az utolsó fontos dolog, amivel csökkenteni lehet a kalóriafogyasztást a karácsonyi vacsora során, az nem más, mint az alkohol. Az alkohol grammjában 7 kalória van. Különösen kerülendők a röviditalok, érdemes odafigyelni rá, hogy az ember minél kevesebb alkoholt fogyasszon az ünnepi összejöveteleken.

 

Légy aktív a családoddal, barátaiddal

Az ünnepek ne csak a passzív pihenésről szóljanak. Tévé nézés helyett inkább mozduljatok ki, sétáljatok, korcsolyázzatok, a lényeg, hogy az ünnepek alatt is mozogj minden nap.

 

Húzd meg a határt!

Az ünnepek közeledtével egyre gyakoribbá válik a „Majd holnap…” mentalitás. „Majd holnap tornázom kétszer, majd holnap kevesebbet nasizom, stb…” Ha valóban szeretném megőrizni alakodat az ünnepek alatt is, húzd meg a határt és legyél kemény magaddal. Januárban meg fogod hálálni saját szigorodat. Tudd, hogy miből, mennyit eszel, tarts mértéket, hozz olyan szabályokat, amiket be tudsz és be is akarsz tartani, így nem ér csalódás a későbbiekben.

 

Aludj sokat

Bár hihetetlenül hangzik, a normál alvásidő is segít a testsúly megtartásához. Álltalános probléma lehet az ünnepek alatt, hogy mivel reggel nem kell korán kelni, így később fekszünk le, összességében kevesebbet pihenünk. Ezért pedig a hormonok a szervezetünkben elkezdenek rendellenesen viselkedni, ami miatt többet leszünk éhesek és gyorsabban is szedjük fel a kilókat. Próbálj megszokott mennyiségű alvást betartani.

 

Tartsd be a szabályokat, hogy januárban mosolyogj a mérlegen.

FRISS