A cukkini Közép-Amerikából származó zöldség, ami mára már szinte az egész világot meghódította. Alacsony kalóriatartalma miatt a fogyókúrázók nagy kedvence, 95 %-a víz, ennek köszönhetően remekül hidratál.

Sokféle ásványi anyagot és vitamint tartalmaz, többek között B6-, C-, K-vitaminban és mangánban, káliumban gazdag. Élelmi rosttartalma segíti az emésztést és csökkenti a puffadást, a benne található fitonutriensek antioxidáns hatása lassítja az öregedést. A cukkini azonban nem csak azért lett ilyen kedvelt zöldség, mert ennyire egészséges, hanem mert semleges ízének köszönhetően a végtelenségig variálható a konyhában. Salátaként és önálló fogásként is megállja a helyét. A kicsi és zsenge termést fogyaszthatjuk nyersen, kockákra vagy csíkokra vágva, felhasználásának csak a fantáziánk szab határ. Süthetjük, ránthatjuk, tölthetjük, grillezhetjük, továbbá levest és a tökhöz hasonlóan főzeléket is készíthetünk belőle.
A cukkinitócsni remek választás köretként, ha már unjuk a krumplipürét, de tejföllel meglocsolva önmagában is isteni finom.

Mutatjuk a receptet 6-8 darabhoz:

400 gramm cukkinit megmosunk, majd a két végét levágva lereszeljük. Ízlés szerint sózzuk, majd 10 percet pihentetjük. Ezt követően a felesleges levet kinyomkodjuk, megszórjuk borssal, majd hozzákeverünk 40 gramm lisztet, 1 gerezd reszelt fokhagymát, 50 gramm reszelt sajtot és egy tojást. Egy serpenyőt felhevítünk, kevés olajat öntünk bele, majd a cukkinis masszából egy nagyobb evőkanálnyit teszünk bele. Korong alakúra lapítjuk, néhány percig sütjük az egyik odalát, majd egy lapáttal alányúlva megfordítjuk és megpirítjuk a másik oldalát is.

Jó étvágyat kívánunk!