A lábujjaink ezért görcsölhetnek

2017 jún 13

Biztosan sokan ismerik az érzést, amikor hirtelen éles fájdalomra ébrednek a lábfejükben – de vajon mi okozhatja? Szakértők szerint az egyik leggyakoribb ok a túlerőltetés. Ha a görcs nem múlik, vagy rosszabbodik, orvoshoz kell fordulni, mert valamilyen betegség is lehet a hátterében.

Túlerőltetés, folyadék vagy ásványi anyagok hiánya is okozhatja a görcsöket. Ha például sokat sportolunk, vagy nagyon meleg van, a fokozott izzadás miatt sok ásványi anyagot veszítünk, ami az izmok akaratlan összehúzódásához vezethet. Ha sokat hordunk olyan cipőt, amely esetleg kicsi a lábunkra, akkor ez is kiválhat ilyesmit, mivel ilyenkor nem megfelelő az izmok vérellátása.

Az öregedés sem tesz jót ebből a szempontból. A lábujjak görcsölése ötven éves kor fölött gyakoribbá válhat, mivel ilyenkor a csontok kalciumot veszítenek, és az izmok rugalmassága is csökken. Emellett az izmok, idegek sem működnek úgy, mint fiatalabb korunkban.

Viseljünk megfelelő méretű cipőt!
A lábujjgörcsök elleni küzdelem a jó cipőknél kezdődik – se túl szűk, se túl bő ne legyen. A magassarkú lábbeliket érdemes kerülni, és inkább lapos talpú cipőket, sportcipőket hordani. Szakember segítségét is kérhetjük a megfelelő darabok kiválasztásában, illetve beszerezhetünk az adottságainknak, lábformánknak megfelelő talpbetétet is.

A magassarkú lábbelik helyett érdemes inkább lapos talpú cipőket viselni

Igyunk sokat!
Az is fontos, hogy a szervezet hidratált maradjon. Sportolás után ihatunk elektrolitokat tartalmazó speciális italt, illetve érdemes olyan ételeket fogyasztani, amelyekben bőven van kalcium és magnézium is.

Legyünk körültekintőek az edzéssel!
Ha sokat görcsöl a lábunk, érdemes lehet kicsit csökkenteni a sportolás mennyiségét, mivel a túlzásba vitt testmozgás felesleges stresszt ró az izmainkra. Ugyanakkor a mozgásszegény életmód sem tesz jót, tehát ettől is tartózkodjunk – a hangsúly a rendszeres, de mértékletes edzésen legyen. Ne fussunk maratont, de ne is üljünk egész nap a fotelben, hanem találjuk meg az arany középutat. Soha ne feledkezzünk meg a bemelegítésről és a nyújtásról sem, mert mind a kettő fontos ahhoz, hogy izmaink megőrizzék a rugalmasságukat! Jót tehet a masszázs és alkalmanként a meleg lábfürdő is.

Forrás: www.hazipatika.com

FRISS